Invitasjon til «HMS på laboratoriet» høsten 2014

HMS-seksjonen ved Personal- og organisasjonsavdelingen og Eiendomsavdelingen ved Universitetet i Bergen (UiB) inviterer ansatte til kompetanseprogrammet HMS på laboratoriet:

HMS på laboratoriet

Målgruppe
Overordnet målgruppe for kompetanseprogrammet er alle ansatte med laboratoriet som  arbeidsplass. Nytilsatte oppfordres spesielt til å delta på kursene. Enkelte kurs er også aktuelle for PhD- og masterstudenter.

Kursmodulen ”Strålevern” er obligatorisk for alle ansatte som arbeider med ioniserende strålekilder, og som ikke har strålevernskurs ved UiB fra tidligere. Dette kravet gjelder også for PhD- og masterstudenter. Kurset tilbys både på norsk og engelsk.

Kursmodulen ”Systematisk HMS-arbeid” er aktuell for HMS-koordinatorer, medlemmer i  HMS-utvalg og ansatte med delegerte HMS-oppgaver ved alle enheter.