Mesterbesøk i Korskirken lørdag 4.10. kl 19:30

Griegakademiet får i uke 40 besøk fra Wien: Anton Sorokow (konsertmester Wien Symfoniker) og Stefan Kropfitsch (Jess Trio Wien) skal holde åpne workshops ved Griegakademiet og gi studentene kyndig veiledning i ensemblespill. Prosjektet avsluttes med en konsert i Korskirken,

lørdag 4.oktober,  kl. 19:30.

Der vil vi få høre gjestene som solister i samspill med Griegakademiets lærere og studenter.

Students at The Grieg Academy will this week receive tuition in ensemble playing from renowned musicans Anton Sorokow (concert master Wien Symfoniker) and Stefan Kropfitsch (Jess Trio Wien). The project is concluded with a concert in Korskirken on Saturday 4th October, 7:30 PM. We will get to hear the guests as soloists together with teachers and students at the Grieg Academy.

Vi vil tilby ansatte ved UiB billetter til kr 100,-.(ordinær pris 250,-)
Det er mulig å reservere billetter på produsent@grieg.uib.no, som hentes og betales i Korskirken konsertdagen fra kl 19:00.

We are happy to offer emplyees at UiB tickets for NOK 100,-.
Please send a reservation to produsent@grieg.uib.no. You pay and pick up the tickets at Korskirken on showday from 7:00 pm.

Litt om gjestemusikerne Click the names for english bio:
Anton Sorokow har fra ung alder spilt med de større orkestrene Wien Symfoniker, Berliner Symfoniker, Nürnberger Philharmonikern, Philharmonia Orchestra London etc. I dag er han konsertmester i Wien Symfoniker og professor ved Universität für Musik und darstellende Kunst Wien.

Stefan Kropfitsch er cellist i det berømte Jess Trio Wien. Denne trioen har i tyve år hatt sin egen konsertserie i Wien Konzerthaus ved siden av å turnere de store konserthus i Europa og Nord-Amerika.

Léa Hennino er nylig uteksaminert fra Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris (CNSM). Hun er en prisvinnende bratsjist med utmerkelser fra bl.a. Yamaha Music Foundation og European Competition for Young Soloists (Luxembourg),

Fra programmet From the programme:
Edvard Grieg (1843-1907)
–              Sonate for fiolin og klaver i c-moll Sonata for violin and piano in C minor, op.45
–              To Nordiske Melodier Two Nordic Melodies, op.63

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
–              Divertimento i D-dur in D major, KV 136

Antonín Dvořák (1841-1904)