Invitasjon til «Talenter i spill» – nettverkskonferansen 2015 for likestilling i UH-sektoren

From: Randi Hasle [mailto:randi.hasle@uia.no]
Sent: Monday, February 02, 2015 9:56 AM
Subject: [POST@mbi.uib.no] Invitasjon til nettverkskonferansen 2015 for likestilling i UH-sektoren

I forbindelse med den årlige nettverkskonferansen for likestilling i UH-sektoren som i år skal arrangeres av Universitetet i Agder, ønsker vi å nå ut til flest mulig interessenter ved deres institusjon.

Vi håper derfor at dere har mulighet til å videreformidle denne e-posten til deres ansatte.

Vi ønsker med dette velkommen til nettverkskonferanse for likestillingsarbeidere 2015, som skal avholdes ved Universitetet i Agder.

Tema for årets konferanse er «Talenter i spill»

Vi setter søkelyset på rekruttering av vitenskapelig ansatte til teknologi- og økonomi-fagene. Kvinneandelen er ofte under 20% innenfor disse fagfeltene.

I tillegg tar vi opp interaksjonen mellom akademia og næringsliv.

Vi fokuserer på nærings-phD-ordningen og hvordan denne kan virke inn på rekruttering av kvinner og samhandling mellom akademia og næringslivaktører

Tid og sted: 12. – 13. mars i Kristiansand

Påmelding innen mandag 9. mars: https://eras.uia.no/reg.php?id=1318

For mer informasjon og program for konferansen, se vår hjemmeside: www.uia.no/talenterispill