INTPART-programmet – søknadsfrist 27.mai

From: Bjørn Erik Andersen
Sent: Friday, March 06, 2015 9:44 AM
To: Kirsten Moen; Toril Ivarsøy; Nils Gunnar Songstad; Kari Nordvik; Birgit Falch; Randi Sæbøe….
Subject: NFR/SIU utlyser 70 mill kr i nytt internasjonalt partnerskapsprogram – INTPART

NFR og SIU utlyser nå i fellesskap midler i det nye  INTPART-programmet (Internasjonale partnerskap for fremragende utdanning og forskning).

Formål:

INTPART er et nyopprettet, internasjonalt partnerskapsprogram som skal stimulere til langsiktig faglig samarbeid med partnere i åtte prioriterte land utenfor Europa:

• Brasil
  • Russland
  • India
  • Kina
  • Sør Afrika
  • Japan
  • Canada
  • USA

Målsetting:

• ke utveksling og utenlandserfaring for forskere og studenter på alle stadier i karrieren for å utvikle verdensledende fagmiljøer i Norge gjennom økt samarbeid mellom miljøer som regnes som fremragende i dag, eller som har potensial for å bli ledende.

Programperiode:

2015-2020

• konomisk ramme:

135 millioner kroner

Utlysning:

Utlysning av INTPART midler i 2015 er nå ute. 70 millioner kroner stilles til rådighet i årets utlysning.

Søknadsfrist:

1. mai 2015

Mer informasjon om INTPART, 2015 utlysningen, søknad m.m. på nettsidene til Norges Forskningsråd.

NB: Vil samtidig gjøre oppmerksom på at vi nå har lyst ut årets SPIRE midler. Våre lokale SPIRE midler har også som formål å stimulere til forsknings- og utdanningssamarbeid med partnere i UiBs internasjonale nettverk og nordiske sentre (i Kina, India og Sør Afrika), samt med partnere i Brasil, Russland, India, Kina, Sør Afrika (BRIKS-landene) og Japan. Se også vår SPIRE nettside.

Bjørn Erik Andersen
Senior Adviser International