Med hodet kaldt og hjertet foran – Hvem blir andre i møte med deg?

Fagakademiet inviterer til kurset:

“Med hodet kaldt og hjertet foran”

HVEM BLIR ANDRE I MØTE MED DEG?

Hva er en krise? Hvem bestemmer om noen er i en krise? Hva trenger mennesker mest i vanskelige livssituasjoner? Varmegrader og/ eller doktorgrader? Hva avgjør om du er en god fagperson? Tar du vare på deg selv?

Dette er et kurs som løfter opp den viktige faktoren i alt hjelpearbeid, DEG.

Forskning viser at vi ofte byr på en faglig avstand mellom oss selv og de vi skal hjelpe fordi vi er redd for å gjøre større skade eller ikke kunne hjelpe. Barn og unge er de som lider mest under denne «frykten»

Din personlige kompetanse i møte med mennesker i vanskelige livssituasjoner er helt avgjørende men ikke så ofte prioritert, her er det ofte teorier og fag som får fokus og anerkjennelse. Her legger kurset til rette for kunnskap og enkle verktøy som vil gi deg større relasjonelt mot og mer trygghet i møte med mennesker i krise og sorg. Du vil i større grad kunne møte mennesker med hodet kaldt og hjerte foran.

For hvem

Alle som søker kommunikative  og relasjonelle ferdigheter i møte med mennesker i vanskelige livssituasjoner, både når det kommer til voksne og barn. Sykehus, kriseteam, barnevernstjenester, høgskoler, skole og barnehager.

Dette kurset byr på den viktige evalueringen av egen fagpraksis.

Foreleser: Bianca Simonsen

Bergen, 17.03.2016
Mer informasjon    Påmelding

Stavanger, 31.03.2016