Invitasjon til Alumnusdagen – den store kunnskapsfesten!

Til institutter, fakulteter, avdelinger, museet og studentorganer

Vi oppfordrer fagmiljøene til å invitere sine alumner til Alumnusdagen, lørdag 10. september 2016, samt å videreformidle informasjon om Alumnusdagen til alle ansatte.

Våre tidligere studenter inviteres tilbake til UiB for faglig påfyll, fest og gjensyn med universitetet. Ansatte og studenter er også hjertelig velkomne og oppfordres til å ta med familie og venner. Arrangementet er gratis.

Programmet for Alumnusdagen finner du her:

Dette er tredje gang Universitetet i Bergen arrangerer Alumnusdagen. I år byr vi på et eget familieprogram fra kl. 12.00, med lørdagsgrøt, quiz, musikk og teater. Deretter følger tre aktuelle samtaler under vignetten «Den store kunnskapsfesten», om USA-valget, flyktninger og selvdisiplin. Det blir også utnevnelse av UiBs æresalumn, musikk, standup og gjensyn med gamle kjente.
Både før og etter hovedarrangementet blir det mange ulike sosiale og faglige arrangementer i regi av fagmiljøene. Alumnusdagen er en årlig tradisjon som vi håper vil vokse.

Om UiB Alumni

UiB Alumni er et tilbud til tidligere studenter ved UiB. Kontor for samfunnskontakt ved Kommunikasjonsavdelingen koordinerer arbeidet.
Alle som har studert ved Universitetet i Bergen er alumner. Målet med UiB Alumni er å bidra til å knytte nære og livslange bånd mellom alumnene og universitetet.
Alumner kan enkelt registrere seg i vår alumnusportal. Registrerte UiB-alumner mottar månedlig nyhetsbrev med forskningsnyheter og intervjuer med kjente alumner. De blir også invitert til faglige arrangementer på universitetet.
Kontakt oss gjerne på alumni@uib.no for mer informasjon.