Invitasjon til MNT-konferansen 2017 30-31 mars

Invitasjon til MNT-konferansen 2017 –  Transformative Education

Invitasjon til MNT-konferansen 2017

Tema for årets MNT- konferanse er «Transformative Education», et begrep som brukes for å beskrive at læring forandrer studentens perspektiv og forståelse.

Konferansens keynote speaker er Sian Beylock – Professor, Department of Psychology and Committee on Education, University of Chicago.

Having trouble under pressure? Re-train your brain

Konferansen retter seg mot undervisere i MNT-fag (matematikk, naturvitenskap og teknologi) på høgskole eller universitet som er tett på studentene, vet hva som er vanskelig innenfor disse fagene, har erfaring med ulike undervisningsformer og vet hva studentene sliter med å mestre samt ledere, utdanningenes avtakere, interessenter og andre som er opptatt av utdanningskvalitet.

MNT-konferansen 2017 arrangeres 30.-31. mars på Soria Moria Hotell og Konferansesenter i Oslo.

Frist for påmelding til konferansen er 3.februar 2017. Meld deg på her >

Vi ønsker konferansebidrag og minner om fristen for innsending av et ensides sammendrag: 31.okt 2016

Les mer og finn informasjon om hvordan du går frem her >​

Innholdet i konferansens parallellsesjoner settes opp med basis i konferansebidragene som sendes inn.

Skissert program finnes her >​

Konferansen er en møteplass der undervisere i MNT-fag kan dele erfaringer med hverandre og andre personer som er aktive innenfor MNT-utdanning.

Velkommen til to dager med kunnskapsutvikling, erfaringsutveksling og gode diskusjoner!

Med vennlig hilsen arrangørene:

Universitets- og høgskolerådet, UHR ved fagstrategiske enheter for MNT-feltet,

Nasjonalt senter for realfagsrekruttering og UiO Matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Med vennlig hilsen/Best regards;

Mette Mo Jakobsen