Utlysning av Stiftelsen Berit og Peter Wessel Zapffes fond

Universitetet i Oslo lyser ut en pris fra stiftelsen Berit og Peter Wessel Zapffes fond. Prisen går til et originalt, skriftlig arbeid innen et oppgitt emne og er på NOK 100 000. Emnet for prisoppgaven skal ifølge Peter Wessel Zapffes ønske «centreres om menneskets forplantning, generelt og individuelt, i lys av etisk vurdering». Søknadsfristen er 15. januar 2017.

Besvarelsene vurderes av en komite bestående av professor Inga Bostad, professor Dag O. Hessen og førsteamanuensis Caj Strandberg, alle fra Universitet i Oslo. Prisutdelingen vil bli markert ved en seremoni i løpet av våren 2017.

NB! Eneste krav til søker er at han/hun må være nordisk statsborger eller ha tilknytning til en nordisk institusjon.

For mer informasjon, se www.mn.uio.no/om/legat-og-stiftelser/zapffe/

Vi tror at denne utlysningen kan være av interesse for studenter og ansatte ved deres institusjon og ber om at henvendelsen blir formidlet videre til aktuelle miljøer.

Bjørg Mikalsen
På vegne av fagkomitéen