Nå ut til studentene gjennom Studvest!

Hei,

Og godt nyttår! Vi i Studvest har så smått kommet i gang med det nye året, og ser på målene vi har for det. Ett av dem er at vi skal sørge for at enda flere stemmer blir hørt. I den forbindelse vil vi oppmuntre dere, de ansatte ved UiB, til å kvesse deres tastaturer og sende inn leserinnlegg hvis dere har tanker om noe som skjer på Høyden eller på Haukeland.

Jeg vil nødig være negativ til vitenskaplige publikasjoner, men om man vil formidle noe til et bredt publikum, er det gjerne ikke artiklene som gir publikasjonspoeng som er det beste virkemiddelet. Så hvis du skulle ha noe på hjertet som studenter og ansatte burde vite om, det være seg enten pris- eller kritikkverdige forhold ved universitetet, setter vi stor pris på å motta leserinnlegg til epostadressen debatt@studvest.no.

For å vise hvor vidt forskjellige tema man kan skrive om: Alt fra faglige diskusjoner, via et kritisk blikk på studentenes arbeidsinnsats til misnøye med de sanitære fasilitetene ved et fakultet kan være interessant for våre lesere. Så lenge teksten ikke er særlig mye lengre enn 650 ord og skrevet på en lettfattelig måte for folk flest, er det gode muligheter for at vi trykker den.

Med de beste ønsker om et godt 2017,
Martin Sorge Folkvord