Informasjon om valg av kandidater til fakultetsstyret

Til alle stemmeberettigede ved valg på kandidater til fakultetsstyret ved Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Fakultetsstyret er fakultetets øverste styringsorgan, og har ni medlemmer. Fakultetsstyret fatter blant annet vedtak om strategiske planer for forskning og utdanning, budsjett og tilsettinger.

Informasjon om valget til fakultetsstyret finner du på http://www.uib.no/matnat/105273/valg-av-medlemmer-til-fakultetsstyret

Valgstyret har fått inn tilstrekkelig antall kandidater til å holde elektronisk valg for alle valgkretser som skal velge representanter.

Valgkretsene består av:

Gr. A: Fast tilsatte i undervisnings og forskerstilling (3 medlemmer i fakultetsstyret)
Gr. B: Midlertidig tilsatte i undervisnings og forskerstilling (1 medlem i fakultetsstyret)
Gr. C: Teknisk og administrativt tilsatte (1 medlem i fakultetsstyret)
Gr. D: Studenter (2 medlemmer i fakultetsstyret)

Valget gjennomføres i perioden 22. mai -30. mai (avsluttes kl. 12.00) for alle kretsene samtidig. Egen epost med lenke til det elektroniske valglokalet vil bli sendt ut til alle stemmeberettigede når valget åpner.

Mange av kandidatene har utarbeidet presentasjoner av seg selv. Disse finner du under fanen «Foreslåtte kandidater og videre prosess» på valgsiden. Her kan du lese om de ulike kandidatene, og om hvorfor de stiller til valg.

Valgstyret har behov for å supplere med varamedlemmer for gruppe A, C og D. Så ta gjerne kontakt med valgstyrets sekretær om du kunne tenke deg å stille som vara. Det vil ikke bli gjennomført elektronisk valg på suppleringskandidater til varaplassene, men «fylt på» med varaer etter at valget på allerede foreslåtte kandidater er gjennomført.

Vennlig hilsen

Fredrik Manne