Inspirasjonsseminar om akademisk samarbeid med Brasil

Den 24. januar inviterer SIU i samarbeid med Universitetet i Oslo til et heldagseminar om akademisk samarbeid med Brasil. Seminaret finner sted i Georg Sverdrups Hus (Universitetsbiblioteket) på UiO. Møtet er for faglig og administrativt ansatte ved norske universiteter og høgskoler som vil utvikle sitt samarbeid med Brasil.

Det er et interessant program med innledere både fra akademia, næringsliv, departement og norske/brasilianske ambassader. Program og påmelding fra nettsiden   http://siu.no/Globalmeny/Om-SIU/Arrangementer/2014/Inspirasjonsseminar-om-Brasil#

Påmeldingsfristen er 10. januar, men merk at det er begrensning på antall deltakere.

Det gigantiske Science without Borders programmet er innrettet mot stipendiering av brasilianske forskere, postdoktorer, stipendiater og studenter innenfor naturvitenskapelige og teknologiske fagfelt (også biomedisin, bioteknologi og farmakologi) til å ha forsknings- eller utdanningsopphold hos utenlandske samarbeidspartnere (herunder universiteter, høgskoler og forskningsinstitusjoner i Norge).

Kari Nordvik