Invitasjon til Internasjonaliseringskonferansen 2014

SIU
Hjertelig velkommen til Internasjonaliserings- konferansen 2014.  Internasjonaliserings- konferansen 2014 arrangeres i Trondheim 5. og 6. mars 2014. Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen holder åpningsforedraget.
Internasjonaliseringskonferansen er årets mest sentrale møteplass for alle som jobber med internasjonalisering av høyere utdanning i Norge. Overordnet tema for konferansen i 2014 er «Strategiske partnerskap og allianser».
På programmet finner vi blant andre:
• Kristin Skogen Lund, administrerende direktør i NHO
• Xavier Prats Monné, visedirektør i Europakommisjonen
• Lesley Wilson, generalsekretær i European University Association

Konferansen går over to dager, og programoversikten er som følger:
• Tirsdag 4. mars klokken 20.00 vil det være en uformell sammenkomst for konferansedeltakerne på Rockheim – det nasjonale museet for populærmusikk.
• Konferansens dag 1, onsdag 5. mars, finner sted på Studentersamfundet i Trondheim fra 10.00 til 16.15. Her skal strategiske partnerskap og allianser belyses fra ulike vinkler.
• Konferansens dag 2, torsdag 6. mars, finner sted på Gløshaugen på NTNU. Her starter vi programmet i plenum klokken 08.30 og fortsetter i fem ulike spor fra klokken 10.30.
Tematiske diskusjoner står sentralt den andre dagen, med fem parallelle spor som favner over en rekke relevante problemstillinger:
• Spor 1 Hvordan styrke allianser mellom utdanning og arbeidsliv
• Spor 2 Erasmus+: Nye muligheter i og utenfor Europa
• Spor 3 BRIKS og bilateralt samarbeid
• Spor 4 Internasjonale søkere: opptak, verifisering og visum
• Spor 5 Institusjonelt samarbeid: grader og mobilitet

Tentativt program og lenke til påmelding finnes på www.siu.no/ik14
Denne invitasjonen er sendt til postmottak ved institusjonen. Den er også sendt til internasjonalt kontor og til deltakere på tidligere internasjonaliseringskonferanser.
Velkommen til inspirerende og nyttige internasjonaliseringsdager i Trondheim 5. og 6. mars 2014.
www.siu.no/ik14
Ansvarlig redaktør: Kristin Solheim | (c) SIU