Norwegian Language Courses for Employees at UiB and their Partners

The Department of Linguistic, Literary and Aesthetic Studies offer courses in Norwegian Language and Culture for employees at UiB, as well for their partners. In order to apply you must have a 100% engagement at UiB for a minimum period of 6 months.

The application form is open – you may find information about the courses and the application form on this page.

All qualified applicants who apply before the deadline 1 November will be offered a seat for one of the courses.

Unfortunately, we cannot guarantee a seat for those who apply after the deadline. We will, however, give admission as long as we have vacant seats after the deadline. We operate with a waiting list.

N.B. Different rules apply to international agreement and programme students, as well as refugees and immigrants. Look herefor detailed information.

****************

Norskkurs for tilsette ved UiB og deira ektefeller/partnarar

Institutt for lingvistiske, litterære og estetiske studiar ønskjer å informere om at søknadsskjemaet for Norskkurs for tilsette ved UiB og deira ektefeller/partnarar for våren 2015 er ope!

Tilsette må ha eit tilsettingsforhold på minst 6 månadar i full stilling for å søke.

Klikk her for å komme til nettsida vår med informasjon om kurs og søknadsskjema.

Vi kan gi garanti om kurstilbod til tilsette/partnarar som søkjer innan fristen 1. november.

Vi kan dessverre ikkje gi ein garanti om kurstilbod for søknadar som er sendt inn etter fristen, men vi vil så langt det er mogleg gi tilbod også til disse. Vi gir atterhald om venteliste.

N.B. Eigne fristar og søknadsskjema vert nytta for internasjonale avtale-, program- og gradsstudentar, samt flykningar og innvandrarar. Sjå her for informasjon om dette.

Best regards,
The Norwegian Language Courses Team
Department of linguistic, literary and aesthetic studies
University of Bergen