Informasjonsmøte om Kopinor-avtalen og Bolk

Høsten 2014: Ny kopieringsavtale – ny kompendieløsning
Torsdag 20/11 kl. 13–15
Litteraturhuset i Bergen (Møterom: Alver)
Påmeldingsfrist: 10. november

Hva blir nytt, rent praktisk?

Universitets- og høgskolerådet (UHR) og Kopinor har kommet til enighet om en ny mønsteravtale om kopiering ved universiteter og høgskoler med virkning fra 1.10.2014. Den viktigste endringen er at det nå åpnes for digitale kompendier: Institusjonene kan velge om de vil fremstille digitale kompendier selv eller om de ønsker å få levert ferdig klarerte kompendier i PDF-format gjennom den nettbaserte kompendieløsningen Bolk. Alle kompendier (papir/digitale) som inneholder to eller flere bokutdrag skal uansett, før fremstilling, registreres for klarering i Bolk.

Deres institusjon har nå fått avtaledokumenter og tilbud om å inngå den nye kopieringsavtalen. Vi ønsker å kunne gi dere mer informasjon om avtalen og den nye kompendieløsningen. Vi inviterer derfor til et åpent møte og håper flest mulig som berøres av dette i deres institusjon deltar.

Informasjonsmøte: Om Kopinor-avtalen og Bolk

Program:

• Hva er nytt i kopieringsavtalen?
  • Registrering av kompendier i Bolk
  • Bestilling av digitale kompendier i Bolk

Hans-PetterFuglerud, viseadministrerende direktør i Kopinor leder møtet.

Enkel servering.

Videresend gjerne denne invitasjonen til andre i din institusjon. For at vi skal vite hvor mange som kommer, ber vi om påmelding innen 10. november, med navn på deltaker(e) og navn på institusjonen til tah@kopinor.no

Kopinor
Tony Hasselø, konsulent