WUN Research Development Fund 2015 – utlysning av midler til forskningssamarbeid

Vi viser til vedlagt brev fra Forskningsadministrativ avdeling (FAA) datert 4. juni med utlysning av midler gjennom WUN Research Development ordningen:

Utlysning av midler til forskningssamarbeid – WUN Research Development Fund 2015
Søknad om midler må falle inn under et av fire prioriterte tematiske områder:

– Responding to Climate Change

– Public Health (non-communicable disease)

– Global Higher Education and Research

– Understanding Cultures

Vitenskapelig ansatte ved UiB kan søke WUN Research Development Fund som:

• «Principal Investigator» I dette tilfellet vil UiB forskeren være faglig leder og ansvarlig for WUN søknaden på vegne av forskergruppen.Søknad må sendes på e-post til Andersen@uib.no  innen UiBs lokale søknadsfrist fredag 9. oktober 2015.

eller

• «Partner Investigator»: I dette tilfellet vil UiB forskeren være partner i en WUN søknad som ledes av forsker ved et annet WUN universitet.

Forskeren kan ta kontakt på e-post med Bjorn.Andersen@uib.no for å få bekreftelse på økonomisk støtte fra UiB for sin deltakelse i WUN forskningssamarbeidet det søkes midler til.

Merk: Lokal søknadsfrist på hvert WUN universitet vil variere.

Se brev fra FAA for utfyllende informasjon.

Potensielle søkere må lese vedlagte Guidelines for Applicants nøye. Merk også at søknadsskjemaet – WUN Research Development Fund Application Form – må benyttes i original form (docx.fil).

Søknadsskjema: http://bit.ly/1Ch5cQZ

Guide for applicants

List of WUN member universities

Elisabeth Müller Lysebo