Utlysning av stipendmidler for Erasmus+ undervisningsmobilitet 2016/2017

Universitetet i Bergen har fått tildelt mobilitetsmidler gjennom Erasmusprogrammet. Programmet har stipendmidler for ansatte til undervisning ved europeiske samarbeidsuniversitet (undervisningsmobilitet), i tillegg til studentstipend. Man finner mer informasjon om undervisningsutveksling ved UiB på denne siden: http://www.uib.no/foransatte/92415/erasmus-undervisningsmobilitet

For 2016/2017 har UiB fått tildelt midler til å gjennomføre 22 undervisningsmobiliteter.
Minimumsomfanget for å kvalifisere til erasmus undervisningsmobilitet er åtte undervisningstimer. Det må også foreligge en gyldig Erasmus-avtale med samarbeidsuniversitetet, som inkluderer undervisningsutveksling i den aktuelle fagkoden.

Fristene for å søke om stipend til undervisningsutveksling er 20. august og 20. januar. Begge fristene gjelder for søknader til studieåret 2016/2017, men vi tar sikte på å fordele mobilitetene likt i høstsemestret og vårsemestret, dersom det er mulig.

Søknad må sendes i ePhorte fra avdelingsleder. Et utfylt og signert Mobility Agreement (som ligger på nettsiden vi referer til over), kan brukes som søknad. Vi ber dere bruke saksnummer 2016/6308.

Ved spørsmål, ta kontakt med Erasmuskoordinator Kristin Torp Skogedal ved Studieadministrativ avdeling, e-post kristin.skogedal@uib.no og telefon 55 58 90 26. Vi kan gjerne stille til møter på fakultet/institutt for å informere om Erasmus undervisnings- og ansattutveksling.

Vennlig hilsen Studiadministrativ avdeling v

Christen Soleim, avdelingsdirektør