Bidrag til Realfagsdagen

Hei,

Jeg tar kontakt med deg fordi jeg ønsker å få kontakt med noen fra ditt institutt som kan være interessert i å bidra under Realfagsdagen 27.oktober?

Dette er en fantastisk mulighet å drive med litt rekruttering til deres fagfelt og Universitetet i Bergen.

Kort om Realfagsdagen:

Realfagsdagen vil bli arrangert 27.oktober, kl. 10.00 – 15.00 på Høgskolen i Bergen og er en dag hvor vi ønsker å inspirere videregående elever til å velge realfags videre i grunnskolen, samt høyere utdanning. Vi håper at elever vil ved hjelp av denne dagen bli kjent med hvilke muligheter studier i realfag kan gi. Alle skoler i Hordaland har mottatt invitasjon og vi har nå 250 elever påmeldt.

Det vil være seks foredragsholdere fra blant annet Universitetet i Bergen, Høgskolen i Bergen og næringslivet. Vi har fått en egen videohilsen fra Kunnskapsministeren som skal vises og selveste Andreas Wahl vil være konferansier og holde eget show. Mer informasjon finner på https://www.tekna.no/kurs/realfagsdag-i-bergen-33004/#om-kurset

Realfagsdagen er et samarbeid mellom Universitetet i Bergen, Høgskolen i Bergen, VilVite, ENT3R Bergen, TEKNA Hordaland, TEKNA Realistene og Norges Tekniske Vitenskapsakademi (NTVA).

Bidrag til Realfagsdagen

Det vil bli gratis lunsj og under lunsjen vil det stå stands. Det er her vi ønsker hjelp fra dere. Lunsjen varer fra kl. 11.25-12.30 og vil foregå i et vrimleareal på Høgskolen i Bergen. Samtidig vil det stå flere stands rundt omkring i vrimlearealet for å snakke med elever. Vi ønsker at personene på stands kan ha ulike eksperiment å vise, fortelle om sitt fagfelt og studiemuligheter innenfor dette.

Kjenner du til noen ansatte eller studenter som kunne tenke seg å bidra til dette arrangementet?

Har dere noen spørsmål så svarer vi gjerne på de 🙂

Nina Tysse og Ellen Birgitte Folgerø
Prosjektledere Realfagsdagen