Faglig seminar fredag 2.12

Hei

I forbindelse med at Frede Thingstad her på BIO blir emeritus fra 2017 så skal vi arrangere et faglig seminar. Det er spesielt en av foredragsholderne, bioinformatikeren Forest Rohwer, som jeg tror mange hos dere kan være interessert i å høre på. Fint om møtet kan  annonseres internt hos dere – se tekst nedenfor .

Gunnar Bratbak

Frede blir emeritus fra neste år og dette skal markeres fredag 2. desember 2016. Vi skal blant annet ha et åpent seminar og til dette har vi invitert fire internasjonalt anerkjente fagpersoner og utfordret dem til å belyse Fredes arbeid fra ulike perspektiver:

. Farooq Azam (Scripps Institution of Oceanography): Marin mikrobiologi

. Forest Rohwer (San Diego State University): Molekylær økologi og «omics»

. Christiane Lancelot (Université Libre de Bruxelles): Økosystemmodeller og teori

. Dag O Hessen (Universitetet i Oslo): Generell biologi og evolusjon

Seminaret skal holdes på VilVite fredag 2.12 mellom 9 og 15 og det blir enkel servering – reserver dagen!

Alle interesserte er hjertelig velkommen og send gjerne denne meldingen videre til andre som kan være interessert.

For Marin mikrobiologi

Gunnar Bratbak