Reminder: MBI meeting with the Dean: Today, 27 Feb. 9:30

[English below]

Kjære kollegaer,

Jeg inviterer dere til et allmøte nestkommende mandag, 27. februar, kl. 9.30-10.30. Sted: N-terminalen

Jeg mener at ansatte ved MBI har behov for informasjon om Scenario2030-prosessen, og har i den anledning invitert dekan Helge K. Dahle til instituttet for å informere om status for prosessen og for den videre framdriften.

I et forslag til innstilling fra scenarioarbeidsgruppen som er sendt ut til arbeidsgruppens medlemmer ligger det et forslag om å anbefale sammenslåing av MBI og BIO. Det er særlig dette forslaget til anbefaling som ligger til grunn for at instituttledelsen mener det er nødvendig med informasjon nå, selv om arbeidsgruppen ennå ikke er ferdig med sitt arbeid. Ettersom innstillingen ikke er ferdig er den derfor heller ikke offentlig ennå.

En endelig innstilling vil etter planen foreligge i første halvdel av mars. Deretter skal den på høring på instituttene før den legges fram for fakultetsstyret.

Informasjon om scenarioprosessen finnes her: http://www.uib.no/nb/matnat/98273/scenario-2030-et-styrket-fakultet

Sekretær for scenarioprosessen, assisterende fakultetsdirektør Kristin Bakken, blir også med på møtet.

Vennlig hilsen,

Mathias

_____________________________

Dear colleagues,

I invite you to an MBI general assembly (meeting) next Monday, February 27, 9:30-10:30 in the «N-terminus».

I think that all employees should be kept informed about the Faculty’s «Scenario 2030» process and have therefore invited the dean, Helge K. Dahle, to come to our department and to provide an update about the current state and the further progress of this process.

In a draft recommendation from the scenario working group that was recently sent out to the group’s members, there is a proposal to recommend a merger of MBI and BIO. It is particularly this recommendation why the department leader group believes it is necessary to inform the entire department now, even though the working group has not yet finished its work. Since the report is not finalized yet, it has not been made public.

A final report is scheduled to be available in the first half of March. Thereafter, the report will be sent out for hearings in the departments and eventually be submitted to the Faculty Board.

Information about the scenario process is available here (in Norwegian only): http://www.uib.no/nb/matnat/98273/scenario-2030-et-styrket-fakultet

Assistant Faculty Director Kristin Bakken has been the secretary of the scenario working group and will also participate in the meeting.

Best wishes,

Mathias