Påminning om NOKUT konferansen om høyere utdanning 2015

From: seminar_sa@adm.uib.no
Sent: Tuesday, April 14, 2015 10:42 AM
To: seminar_sa@adm.uib.no
Subject: [POST@mnfa.uib.no] Påminnelse til deg som ikke har meldt deg på NOKUT-konferansen om høyere utdanning 2015

NOKUT_konferansen

Siste frist for påmelding er 27. april!

NOKUT-konferansen 2015 arrangeres i samarbeid med Universitetet i Bergen og er en av årets viktigste begivenheter for deg med interesse for høyere utdanning.

Tid: 19. og 20. mai
Sted: Grieghallen i Bergen

Vi har satt sammen et variert og innholdsrikt program som spenner fra det overordnede utdanningspolitiske til det mer studienære arbeidet med utdanningskvalitet.

Dag 1: Hvordan løfte utdanningskvaliteten gjennom strukturendringer?
Strukturmeldingen ble lagt frem i mars, og vi ser nærmere på sammenslåinger og det nye institusjonslandskapet. Du møter blant andre kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen, leder og medlemmer av KUF-komiteen Trond Giske (A), Trine Skei Grande (V) og Torgeir Knag Fylkesnes (SV). Vi får dessuten innblikk i erfaringer fra tilsvarende prosesser i våre skandinaviske naboland.

Dag 2: Hvordan legge til rette for god læring?
Hvordan styrke den utdanningsfaglige kompetansen? Hva forteller Studiebarometeret oss om hvordan studentene oppfatter læringsmiljøet? Dag 2 er satt av til de studienære arbeidet med utdanningskvalitet. Vi får inspirerende foredrag i plenum, og du velge mellom 4 ulike og spennende parallellsesjoner.

Velkommen!

Se programmet og meld deg på årets viktigste utdanningskonferanse.

NOKUT_logo