Forskningsdagene i Bergen 2014

Hovedtema for årets Forskningsdager er Kommunikasjon.  Etter fjorårets flotte deltakelse under tema hav og vann, tror vi at også årets tema kan inspirere til gode bidrag fra våre fagmiljø. Det er også mulig å delta med andre tema om man ønsker det.

Kommunikasjonsavdelingen ved UiB søker bidrag til disse arrangementene i regi av Forskningsdagene i Bergen 17.-28. september (merk frister for å melde inn bidrag):

1. Forskningstorg på Festplassen Forskere formidler egne prosjekter eller forskningstema til nysgjerrige i alle aldre. Forskningstorget har rundt 10 000 besøkende i alle aldre. UiB kan ha 5-6 stasjoner. Meld deres interesse for å delta innen 20. februar.

2. Forskningsdagene UNG En opplevelseskveld for elever i videregående skole. UiB kan ha mange forskningsstasjoner her. Meld deres interesse for å delta innen 20. februar.

3. Forsker grand prix Konkurranse med individuell opplæring i forskningsformidling, for stipendiater. UiB kan ha 5-8 deltakere, helst med alle fakulteter representert. Mer informasjon og informasjonsmøte for interesserte kommer i løpet av våren.

4. Foredrag- og debattprogram En debattkomite blir oppnevnt i vår/sommer. Disse vil utforme programmet og kontakte potensielle deltakere.

Det er også mulig for fagmiljøene å legge andre, egne formidlingsarrangementer til festivalperioden, og ha disse med i festivalprogrammet. Meld fra om aktuelle bidrag innen 1. mai.

Dersom dere ønsker å delta med stasjoner på Forskningstorget eller Forskningsdagene UNG er det fint om dere gir tilbakemelding innen 20. februar til Ingeborg Revheim ved Kommunikasjonsavdelingen: ingeborg.revheim@adm.uib.no , med kopi til Kari.Nordvik@mnfa.uib.no .

Kari Nordvik