Invitasjon til Internasjonaliseringskonferansen 2016

internasjonaliseringskonferansen2016

Til universiteter og høyskoler i Norge

Velkommen til Internasjonaliseringskonferansen 2016 (IK16). Konferansen arrangeres i Stavanger 9. og 10. mars 2016, med Universitet i Stavanger som vertskap.

Internasjonaliseringskonferansen er årets mest sentrale møteplass for alle som jobber med internasjonalisering av høyere utdanning i Norge. Konferansen arrangeres i samarbeid mellom SIU, universiteter og høyskoler.

Vennligst spre informasjon om konferansen til alle med interesse for internasjonalisering av høyere utdanning ved deres institusjon.

Tema og program

Overordnet tema for IK16 er «Internasjonalisering i omstilling».

Tittelen henspeiler på de utfordringer sektoren står overfor på mange felt, herunder økt internasjonal konkurranse, utvikling av virtuelle medier, og den aktuelle flyktningkrisen.

Hvordan kan sektoren møte utfordringene, har vi virkemidler og ressurser til å klare dette?

Vi er stolte av å presentere et program med mange gode navn og spennende innlegg i plenum.

Meld deg på innen 21. desember for å få redusert deltakeravgift.

Ved tidlig påmelding (innen 21.12.2015): NOK 2000

Ved ordinær påmelding (mellom 22.12.2015 og 10.02.2016): NOK 2500

siu.no/ik16 finner du lenke til påmeldingsskjema og mer informasjon om programmet.

Lik og del gjerne også vår konferansen på vår Facebook side.

Vi håper også mange har anledning til å møtes til en uformell mottakelse 8. mars kl. 19.30 på Norsk oljemuseum på Kjerringholmen i Stavanger

Velkommen til inspirerende internasjonaliseringsdager i vakre Stavanger!