Utlsyning såkormidler for samarbeidsprosjekter med Christian-Albrechs-Universität Kiel

Hei,

Vedlagt videreformidles utlysning av såkornsmidler fra Det tysk-norske studiesenteret i Kiel. Utlysningen videreformidles på vegne av professor dr.juris Gudrun Holgersen som er UiBs representant i det norske hjemmestyret for Det tysk-norske studiesenteret i Kiel.

Hvem kan søke?

• Forskere ved Universitet i Bergen kan søke om midler for utvikling av samarbeidsprosjekter med Carl-Albrechts-Universität zu Kiel.

Hva kan støttes?

• Aktiviteter som identifiserer og starter samarbeidsprosjekter innen forskning og utdanning. Såkornmidler kan tildeles reiser, arbeidsmøter, workshops og symposier.

Hvor mye i støtte?

• Det kan tildeles maks. EUR 6.000 (ca. NOK 55.000) i støtte per prosjekt.

Hvor sendes søknaden?

Søknadsfrist?

• Søknadsfristen er 15.desember 2016.

Vennligst vær behjelpelig med å gjøre utlysningen kjent for potensielle søkere ved ditt fakultet.

Hilsen

Bjørn Erik Andersen

Senior Adviser (International Affairs)

Division of Research Administration